„МОТРИ И УОЧИ-ПА САЧУВАЈ“

Удружењe „Школа за опстанак“организовало је 20 .септембра 2019. теренску радионицу у Топчидеру и на Ушћу за ученике и наставнике пет основних школа Врачара у оквиру програма „Мотри и уочи-па сачувај“, који суфинансира ГО Врачар.

Двадесет пет ученика петих разреда били су у прилици да у непосредном додиру са природом стекну сопствена искуства и схвате зашто је неопходно да чувају природу, чији су и они сами део.

Заједно са својим наставницама: Данијелом Чубелић из ОШ „НХ Синиша Николајевић“, Биљаном Антоковић из ОШ „Владислав Рибникар“, Катарином Кнежевић из ОШ „Јован Миодраговић“, Невеном Влајић из ОШ „Светозар Марковић“ и Маријаном Јовановић из ОШ “Краљ Петар II Карађорђевић“, по пет најзаинтересованијих ученика из сваке школе, кренули су на својеврсно путовање кроз природу и време до Топчидера, а потом до Ушћа где су са сплава преко пута Ратног острва телескопом и двогледима посматрали птице.

На трагове биолошке разноврсности упућивали су их др Воислав Васић, мр Оља Васић и вођа радионице биолог Јелена Николић-Антонијевић. Имали су сусрет са Милошевим јаворолисним платаном, једним од најстарих и најлепших у Европи, обилазк преко две стотине година старог храста и необичног мочварног чемпреса, упознавање са птицама и становницима жабљег језера.

На Топчидерски парк, као место сусретања са траговима живота још у праисторији и важно место за историју настанка српске државе и културе српског народа, указала им је мр Гордана Брун уз подсећање да је за овакав изглед Топчидера заслужан Атанасије Николић, наш великан из 19. века, који је и у школе увео славу Свети Сава.

Са радним листовима у рукама (са сликама биљака и животиња, фосила, украсних скулптура које је требало пронаћи) радознало су трчали по Топчидеру, бележећи фотоапаратима и телефонима оне које су пронашли, али и нове које су сами открили. Такмичарски дух и задовољство што су „ у школи у природи“ нису крили. На растанку у ОШ „Владислав Рибникар“, која је љубазношћу директорке Снежане Кнежевић била њихов домаћин, и наставници и ученици су пожелели да и убудуће „уче за живот“ у природи од природе.

Сви учесници Теренске радионице добили су за своје активно учешће награду од „Школе за опстанак“ по четири постера: о биљкама влажних станишта, птицама, о чистој води и санитарним условима и „не палите трску-то је мој дом“.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *